Al Hadid:4

Dia lah yang telah menciptakan langit dan bumi dalam enam masa, kemudian Ia bersemayam di atas Arasy; Ia mengetahui apa yang masuk ke bumi serta apa yang keluar daripadanya; dan apa yang diturunkan dari langit serta apa yang naik padanya. Dan Ia tetap bersama-sama kamu di mana sahaja kamu berada, dan Allah Maha Melihat akan apa yang kamu kerjakan.

Monday 11 September 2017

Destinasi yang abadi

Sejujurnya, saya masih bersedih di atas pemergian suami kepada sahabat baik saya. 

Pagi Jumaat, Angah - kami bertiga adalah sahabat baik semasa bersekolah menengah di mana kami sama2 aktif dalam PSSGM. Disebab kan saya lahir hujung tahun, mereka memanggil saya Adik. So di sini, ada Along, Angah dan saya - Adik. 

Jumaat lepas, Angah message saya tanya, 

Adik, dah pergi tengok along?

Eh, kenapa angah? Along kenapa?

Dalam keadaan yang teramat sibuk, saya dah semakin jarang on FB, so, memang saya tak tahu apa yang berlaku ada Along. 

serentak dengan itu, saya terus scroll FB. Di wall Along, penuh dengan ucapan takziah.. Baru saya tahu, ALong baru kehilang suaminya yang tersayang. TErkejut. Tersentak. Baru juga berbual dengan along sebelum ni. Langsung saya tak tahu berkaitan kesihatan suaminya. Cuma, saya dapat rasakan betapa Along merasakan kehilangan. 

Saya pernah kehilangan Allahyarham abah. Saya dapat lihat betapa mama sangat terasa kehilangan. Kehilangan teman sejiwa yang sentiasa bersama. 

Apatah lagi Along yang masih mempuanya anak2 yang masih bersekolah. Apapun, Allah lebih menyayangi mereka. Allah maha tahu. Dugaan untuk Along sekeluarga. 

Saya sentiasa doakan Along tabah, dan kuat demi anak2 mereka. 

Kita juga akan menuju ke sana. Kematian, suatu yang pasti. 

Semoga Allah mencucuri rahmat mereka yang terdahulu meninggalkan kami bertemu dengan Mu. 

Semoga kita dapat menghadapNya dalam keadaan yang sangat baik. 

Al fatihah untuk mereka yang telah meninggalkan kita. 

Dan apa yang saya rasakan, - untuk lebih menghargai orang2 di sekeliling saya. Yang saya sayang. 

Image result for al fatihah

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...